Фінансовий комітет рекомендує Верховній Раді
11 березня в режимі відеоконференції відбулося засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики, де головою підкомітету з питань загального податкового адміністрування та оподаткування податком на прибуток підприємств, бухгалтерського обліку і аудиту працює народний депутат України Олександр Герега.
Першим питанням порядку денного Комітет розглянув проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо загальнообов'язкового накопичувального пенсійного забезпечення» (№ 2763).
Одна із авторів законопроєкту народний депутат Галина Третьякова звернулася з проханням направити законопроєкт на повторне перше читання або доопрацювання, оскільки, за пропозицією Прем’єр-міністра України, автори планують змінити модель фінансування другого рівня пенсійного забезпечення. Доопрацьований законопроєкт буде внесений на заміну того, що розглядається сьогодні.
Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді направити законопроєкт № 2763 на доопрацювання авторам.
Другим питанням члени Комітету розглянули проєкт Закону «Про фінансові послуги та фінансові компанії» (№ 5065).
Голова Комітету Данило Гетманцев поінформував, що цей законопроєкт пов’язаний із Законом про так званий спліт, прийнятим у вересні 2019 року (Закон №79-ІX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг»), однак, Національний банк України довго погоджував редакцію цього законопроекту і його текст тільки зараз готовий для розгляду у першому читанні.
Проєктом передбачається концептуальне оновлення редакції Закону «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» з метою закріплення нових підходів до регулювання відповідних ринків фінансових послуг та діяльності відповідних фінансових установ. Положеннями законопроєкту передбачається:
- встановити уніфіковані, спільні для всього фінансового ринку положення щодо визначень, ключових засад та принципів функціонування ринку фінансових послуг та вимог до діяльності з надання відповідного виду фінансових послуг;
- комплексно врегулювати питання, пов’язані із захистом прав споживачів фінансових послуг під час отримання інформації про фінансову послугу, укладення відповідного договору та його виконання;
- визначити вимоги до діяльності фінансових компаній та ломбардів, порядку їх реорганізації та виходу з ринку.
Народні депутати під час обговорення наголошували за необхідності збалансування законопроєкту під час підготовки до другого читання. Зокрема, слід врахувати інтереси не тільки Національного банку України, а й Національної комісії з цінних паперів та фондових ринків і самого ринку.
Також на думку членів Комітету, в законопроєкті треба:
- виключити надмірну дискрецію НБУ при здійсненні позапланових інспекційних перевірок у частині уточнення підстав та строків таких перевірок; уточнити положення, які визначають регулювання Національним банком допоміжних послуг та послуг, які можуть передаватися на аутсорсинг;
- узгодити положення, що стосуються внесення змін до Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкт за основу і дати доручення Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики доопрацювати законопроєкт з метою його узгодження з нормами новоприйнятого Закону «Про фінансовий лізинг» №1201-IX.
Далі члени Комітету переглянули свій висновок від 25 лютого 2021 року щодо проєкту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості» (№ 4241), врахувавши у порівняльній таблиці, підготовленій для розгляду законопроєкту у другому читанні, ряд зауважень Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради. Зауваження, зокрема, стосуються строків введення дію законопроєкту та окремих його положень.
Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкт в другому читанні та в цілому з урахуванням техніко-юридичного доопрацювання.
Члени Комітету розглянули також проєкт Закону «Про внесення змін до статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" щодо приведення у відповідність розміру ставок на деякі нотаріальні дії» (№ 3236-1), направлений Верховною Радою у Комітет для підготовки до повторного першого читання.
За словами голови Комітету, у новій редакції пропонується знизити ставки державного мита на деякі нотаріальні дії, порівняно з тими, які містились у законопроєкті, що розглядався у сесійній залі, і більш системно врегулювати положення щодо мита в Декреті Кабінету Міністрів.
Під час обговорення народні депутати запропонували ще більше знизити ставки держмита.
Комітет ухвалив рішення подати на розгляд Верховної Ради доопрацьований законопроєкт, у якому врахувати пропозицію, що вступ в дію законопроєкту відбудеться з 1 січня 2022 року, та рекомендувати за наслідками розгляду у повторному першому читанні прийняти за основу.
Джерело: https://iportal.rada.gov.ua/